חדשות

רק 378 בני חצי שנה עד 5 שנים מתוך 750 אלף חוסנו לקורונה

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים על ההיענות הנמוכה לחיסוני פעוטות: "שיעור ההורים שיבחרו לחסן את ילדיהם צפוי לגדול עם תחילת שנה"ל ועונת החורף – מגמת ההתחסנות מושפעת גם מעונות השנה"

חיסון פעוטות. אילוסטרציה

באיגוד לרפואת ילדים שראשיו עוקבים אחרי ההיענות לקבלת חיסוני הקורונה עבור בני שישה חודשים עד חמש שנים – מבצע שהחל בתחילת אוגוסט – עדיין אופטימיים, למרות שנכון לאתמול ההיענות היתה נמוכה מאוד. לפי דיווח של עידו אפרתי הבוקר (ד') ב"הארץ".

עד כה חוסנו רק 378 ילדים בקבוצת גיל זאת מתוך כ-750 אלף. בדיווח צוין כי לפי האיגוד לרפואת ילדים, ההיענות הנמוכה נובעת מירידה במידת החששות של הציבור ממחלת הקורונה והשלכותיה ומתחלואה קלה יחסית בקרב ילדים שנדבקו בנגיף. ההורים רוצים להמתין עם מתן החיסון כדי לוודא שהוא בטוח עבורם, אבל ניכר שהציבור עייף בכל הנוגע לחיסונים.

גם להחלטת משרד הבריאות שלא לפתוח בקמפיין לעידוד החיסון לקבוצת גיל זו היתה השפעה על נכונות ההורים לחסן את ילדיהם. במשרד סברו כי משום שלא מרחפת סכנה ממשית בקרב קבוצת גיל זו, אין צורך להגדיר את החיסון כפעולה הכרחית ומצילת חיים עבורם הילדים.

יו"ר האיגוד  לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן, מצוטט בדיווח: "גם לעיתוי מבצע החיסונים השפעה על ההיענות הנמוכה: החופש הגדול, החופשות המשפחתיות. הילדים אינם נמצאים במסגרות חינוך". עם זאת הדגיש: "עד תחילת שנת הלימודים אי אפשר להקיש שום דבר מהנתונים הנוכחיים ובחודשים הקרובים המצב יכול להשתנות. הילדים ישובו למסגרות וייתכן שיהיו יותר הידבקויות.

"מגמת ההתחסנות נגד קורונה, בדומה לחיסון נגד שפעת, מושפעת מעונות השנה. גם במבצעי החיסון לשפעת השבועות הראשונים תמיד מדשדשים עד שמגיע החורף ועולה רמת התחלואה. בתרחיש אחר, שאני לא מייחל לו: עלול לצוץ וריאנט חדש שגם הוא עשוי להשפיע על ההיענות לחיסון".

פרופ' גרוסמן העריך כי שיעור ההורים שיבחרו לחסן את ילדיהם צפוי לגדול. "לא חשבנו שברגע שיאושר החיסון בישראל כולם ירוצו לתחנות ההתחסנות. ההסתכלות היא ארוכת טווח. בארה"ב, שהחלה את מבצע החיסונים בקבוצת גיל זו כמה שבועות לפני ישראל, נרשמה בתחילה היענות נמוכה וכעת עומד שיעור ההתחסנות שם על כ-5% בקבוצת הגיל חצי שנה עד חמש שנים. סקרים שנערכו בארה"ב העלו שחלק גדול מההורים בוחר להמתין כמה חודשים כדי לראות מה יקרה. גם בישראל ייתכן שיש הורים שהתפיסה שלהם לגבי החיסון חיובית, ועדיין מחליטים לחכות".

משרד הבריאות ממשיך להמליץ לחסן ילדים עם מחלות רקע שהם בקבוצת סיכון לפתח תחלואה קשה.

נושאים קשורים:  פרופ' צחי גרוסמן,  חיסונים,  קורונה,  ילדים,  19-COVID,  חדשות
תגובות