חדשות

מחאת המערך הפסיכיאטרי נמשכת: שיבושי אזהרה בבית החולים גהה

הבוקר נעצרו הטיפולים האמבולטוריים במרפאות בית החולים גהה | יו"ר ועד העובדים: "בבתי כלא יש יותר מרחב מחיה" | ד"ר דוד בן דור, יו"ר ועד הרופאים: "אנשים ממתינים חודשים לטיפול ומצבם מחמיר"

מחאת עובדי בית החולים גהה הבוקר. "המטופלים נמצאים בצפיפות ובתנאים ירודים"

פסיכיאטרים ורבים מצוותי הרפואה במרכז לבריאות הנפש גהה בפתח תקווה הפגינו הבוקר (א') בשער בית החולים וביצעו "שיבושי אזהרה" כחלק ממאבק "פיקוח נפש" שמובילה ההסתדרות הרפואית לשינוי במערך בריאות הנפש הציבורי בבתי החולים ובקהילה. במסגרת המחאה נעצרו השירותים האמבולטוריים במרפאות והרופאים מחו נגד התנהלות הממשלה ומה שהם כינו "ההזנחה ארוכת השנים של מערך בריאות הנפש".

ד"ר דוד בן דור, יו"ר ועד הרופאים ומנהל מחלקת הנוער ב"גהה", אמר כי "המטופלים נמצאים בצפיפות, בחוסר של מיטות, בתנאים ירודים. מחלקה צפופה לא מאפשרת טיפול סביר. אנחנו במצוקת כוח אדם אדירה. אנשים ממתינים חודשים על גבי חודשים לקבל טיפול במרפאה, המצב שלהם כמובן לא משתפר אלא לעתים מחמיר והם עלולים גם להגיע לאשפוז".

זקין מירזאיב, יו"ר ועד העובדים ב"גהה", הוסיף כי "בתי החולים הפסיכיאטריים עומדים מתחת לכל תקן מינימלי שיש למחיה. בבתי כלא יש מרחב מחיה גדול יותר מאשר בבתי חולים פסיכיאטריים. לא ייתכן שבחדר שהתקן שלו לא עולה על שני מטופלים ישכבו חמישה-שישה אנשים".

הדרישות העיקריות של מאבק "פיקוח נפש" הן הגדלת כלל כוח האדם בבתי החולים בהתאם למתווה מוסכם, הקטנת מספר המאושפזים במחלקות כדי למנוע אשפוז בתנאי צפיפות, תקצוב מאבטחים בכל מחלקה ומרפאה שבה פועל השירות הפסיכיאטרי, קידום תקנון מיונים ומחלקות שפועלות כיום ללא מקורות תקציבים וסובלות ממצוקה מתמדת, גיוס פסיכיאטרים למערכת הבריאות הציבורית כדי לצמצם למינימום את זמני ההמתנה לשירות פסיכיאטרי ואימוץ המלצות ועדת האיכות בפסיכיאטריה (ועדת מלמד) על ידי משרד הבריאות כתכנית חומש למערך רפואת הנפש.

פרופסור ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר הבוקר: "משרד הבריאות ממשיך במדיניות השתיקה, והחולים והצוותים המטפלים בהם משלמים את המחיר. לא נהסס להחריף את הצעדים ככל שיידרש על מנת להביא לפתרון המשבר. אני קורא להנהלת משרד הבריאות להיפגש באופן מיידי על מנת לקדם באופן מידי תכנית מתוקצבת וישימה, שתבטיח את איכות הטיפול הפסיכיאטרי לכל אזרח במדינת ישראל".

נושאים קשורים:  מחאה,  בתי חולים פסיכאטריים,  ד"ר דוד בן דור,  חדשות,  המרכז לבריאות הנפש גהה
תגובות