חדשות

סגן שר הבריאות ויו"ר מפלגת העבודה התחייבו לפעול להצלת מערכת הבריאות

ביוזמת "חמישה מיליארד לבריאות", פורום החירום הציבורי, חתמו בנפרד יעקב ליצמן ואבי גבאי על התחייבות לפעול להגדלת סל התרופות הממלכתי, להוספת מיטות אשפוז, לתקני אחיות ורופאים ועוד

מימין לשמאל: יו"ר האגודה לזכויות החולה שמוליק בן יעקב, יו"ר העבודה אבי גבאי, מנכ"ל הסתדרות האחים והאחיות אורי פליישמן ומנכ"לית עמותת נאמן פנינה רוזנצוויג

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) ואבי גבאי (יו"ר העבודה) חתמו בנפרד על מסמך התחייבות לפעול להצלת מערכת הבריאות. היוזמה לכך היא של "חמישה מיליארד לבריאות", פורום החירום הלאומי שבו מיוצגים 50 ארגוני חולים, רופאים, אחיות וארגונים אזרחיים. המטרה: לשנות את מדיניות הייבוש התקציבי של מערכת הבריאות.

ליצמן וגבאי שניהם הביעו מחויבותם להגדלת סל התרופות הממלכתי באופן אוטומטי ב-1.65% מעלות הסל, עדכון סל הקופות בהתאם לגידול באוכלוסיה וליוקר הבריאות, תקצוב התוספת השלישית הכוללת רפואה מונעת, חיסונים, אשפוז סיעודי. כמו כן, הוספת מיטות אשפוז בהתאמה למדדים המקובלים לגודל האוכלוסיה, תוספת מיידית של 1,000 מיטות אשפוז כללי, 600 מיטות גריאטריות ו-150 מיטות שיקום, וכן תקני אחיות ורופאים, מיליארד שקל לתמיכה תקציבית בבתי החולים וקביעת מנגנון תקצוב שוטף.

"אני כמובן תלוי בממשלה ובקואליציה, אבל מתכוון לדרוש ולהתעקש על תוספת התקציב", אמר סגן השר ליצמן. גבאי אמר: "ביקרתי ב-20 בתי חולים, פגשתי את כל האנשים המשמעותיים במערכת הבריאות, לכן חתמתי על התכנית, הדומה לתכנית שפרסמנו".

שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה, אמר: "כולנו מאוחדים במטרה להציב בראש סדר העדיפויות את הבריאות של אזרחי ישראל ולהביא לשיקומה של מערכת הבריאות".

מנכ"ל הסתדרות האחים והאחיות, אורי פליישמן: "צריך להגיד תודה ומילה טובה על זה שכולם אומרים בריאות ומצהירים בריאות. יש כאן  הצהרה על חשיבות הבריאות. האמירה הזו של כולם פה שבאים ומקצים כספים ועושים פעולה, זו אמירה מאוד חשובה וצריך להגיד שאפו. חמישה מיליארד שקל  בבסיס התקציב (ל-2020) זה סכום גבוה אבל לא מספיק, אולם זו תחילת הדרך. אנחנו כאן כדי להמשיך גם אחרי הבחירות עד להגשמת המטרה".

פנינה רוזנצוויג, מנכ"לית עמותת נאמן (נפגעי אירוע מוחי), הוסיפה: "במשך שנים, כל אחד מארגוני החולים פועל למען החולים שאותם הוא מייצג וכך גם הארגונים המקצועיים של הרופאים והאחיות. הפעם עושים כאן היסטוריה. אנו משלבים ידיים למען מטרה אחת גדולה עבור כולנו. עכשיו נוספו לנו עוד ידיים משמעותית, שהתחייבו שלא תקום ממשלה בלי לשים את הבריאות בראש סדר העדיפויות כדי להביא לשינוי אמיתי למען אזרחי ישראל".

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי,  מערכת הבריאות,  האגודה לזכויות החולה,  שמוליק בן יעקב,  אורי פליישמן,  חדשות,  עמותת נאמן
תגובות

שכחו את פסיכיאטריה .כנראה שלא ביקרו בבתי חולים פסיכיאטרים שהם בתת תנאים

אנונימי/ת
09.04.2019, 00:35

הם לא שכחו. פשוט פסיכיאטריה היא לא בדיוק רפואה