חדשות

מספר החולות בסרטן צוואר הרחם בישראל מהנמוכים בעולם

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כ-48% מהנשים נענות להמלצות לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם ומבצעות את בדיקת ה-PAP אחת לשלוש שנים, אך כשליש לא מבצעות אותה כלל

בדיקת PAP, איתור סרטן צוואר הרחם (צילום: אילוסטרציה)

בשיעור התחלואה בסרטן צוואר הרחם ישראל ממוקמת במקום ה-33 מתוך 36 מדינות ה-OECD אך בשיעור התמותה ישראל נמצאת במקום ה-19. נתונים אלה פרסמה אמול (ב') האגודה למלחמה בסרטן והמרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, לקראת שבוע המודעות הבינלאומי לסוג סרטן זה.

267 ישראליות אובחנו עם סרטן צוואר הרחם ב-2015 (השנה האחרונה שלגביה יש נתונים), מהן 201 יהודיות. גיל האבחנה הממוצע - 54 שנה. שכיחות האבחנה גבוהה ביותר בקבוצת הגיל 69-40.

עוד עולה מהנתונים: 78 נשים נפטרו מהמחלה ב-2015. 65% מהנשים שאובחנו שורדות בחמש השנים שלאחר האבחנה. שיעורי התחלואה והתמותה יציבים בעשורים האחרונים. ב-2015 אובחנו 809 נשים עם נגע טרום סרטני בצוואר הרחם, ללא חדירה לרקמות הסמוכות. שינויים שבחלקן הם הפיכים.

כ-48% מהנשים נענות להמלצות לגילוי מוקדם ומבצעות את בדיקת ה-PAP אחת לשלוש שנים וכשליש לא ביצעו אותה כלל - שיעור נמוך בהשוואה לממוצע ב-OECD העומד על 60%.

שיעור המבצעות את הבדיקה בקרב נשים במצב חברתי-כלכלי גבוה היה ב-2015 60% - פי שניים בהשוואה לנשים במצב חברתי-כלכלי נמוך (30.9%).

54% מהתלמידים בכיתה ח' חוסנו במנה אחת של החיסון נגד סוג סרטן זה ו-48% קיבלו גם את המנה השנייה. השנה לא נכנס לסל התרופות חיסון חדש המגן מפני תשעה זנים של הנגיף.

לדו"ח המלא - ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  סרטן צוואר הרחם,  בדיקת פאפ,  האגודה למלחמה בסרטן,  חדשות
תגובות
17.01.2019, 23:57

שיעור הסרטן נמוך אבל שיעור התמותה גבוה !! יותר מהרבה ארצות ב OECD
כיון שנשים לא עושות משטחי PAP . צריך להגיע ל 70% מאוכלוסיית הנשים על מנת לראות ירידה בתמותה . המטרה של משרד הבריאות וכל קופות החולים צריכה להיות מעבר לסריקה מאורגנת . רק כך נצליח להצטרף לארצות שהצליחו להוריד את התמותה מסרטן צוואר הרחם